Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 24
  1. #1
    FireRebel's Avatar
    Join Date
    Aug 2008
    Gender
    male
    Posts
    20
    Reputation
    10
    Thanks
    11

    [Tip]Reduce lag dramatically

    This is pretty simple, you simply go into your combat arms folder/game and delete the textures, I did this and my FPS went up about 15 from like 25 on two towers, that's a pretty good damn bit. This is easy to play with and players are extremely distinguishable without chams. There are 4 files, which I just deleted so I dont know the names atm..*ding* recycle bin <. They are: TEXFX.rez, TextureEffectGroups.rez, Textures.rez, TextureScripts.rez.

    You won't fall through the floor or anything, don't worry :O.

    Post what you want, IDC, I'm probably not gonna visit this thread again. BTW, for people who didnt know, you can decompile .rez files with WinRez, google it. You will get a message saying its not a valid .rez file, some encryption is there. I dunno how to crack it, although its usually possible in a hex editor. If you could get in there you could decrease the damage of everything so that their weapons wouldnt do much to you, but theirs aren't changed so they still take full damage from you. You could also check items like tactical vest and see if they have any bonuses, and what they are. Tons of info we don't know is in there :P GL.

    EDIT: They will get redownloaded when you restart combat arms anyway. So don't worry about fucking it up. Btw, Start the launcher then delete them so it doesnt patch them, the main part I left out. Irnubmoare.
    Last edited by FireRebel; 08-22-2008 at 09:32 PM.

  2. The Following User Says Thank You to FireRebel For This Useful Post:

    cloudhikary (08-23-2008)

  3. #2
    Yashvir's Avatar
    Join Date
    Aug 2008
    Gender
    male
    Posts
    131
    Reputation
    10
    Thanks
    3
    havent tried, but will soon.
    rename instead of deleting just in case?
    -

    -

  4. #3
    Gourav2122's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Gender
    male
    Location
    Pittsburgh, Pennsylvania, United States
    Posts
    12,531
    Reputation
    212
    Thanks
    2,026
    My Mood
    Dead
    [Tip]Reduce lag dramatically ! get a better graphics card or a new computer

  5. #4
    Yashvir's Avatar
    Join Date
    Aug 2008
    Gender
    male
    Posts
    131
    Reputation
    10
    Thanks
    3
    im not gonna lie, the better graphic card/new computer would be obvious idea, BUT for those who can't/won't, this kinda would help
    -

    -

  6. #5
    AgentElmo's Avatar
    Join Date
    Aug 2008
    Gender
    male
    Location
    Massachusetts
    Posts
    504
    Reputation
    10
    Thanks
    48
    I'm too scared to test it lawl. Did anyone try yet?


    Siggy made by me.

  7. #6
    DC147's Avatar
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    88
    Reputation
    10
    Thanks
    10
    Quote Originally Posted by AgentElmo View Post
    I'm too scared to test it lawl. Did anyone try yet?
    Just throw the files in a folder on your desktop if it doesn't work just put them pack...

  8. #7
    zander145's Avatar
    Join Date
    Aug 2008
    Gender
    male
    Posts
    121
    Reputation
    10
    Thanks
    10
    My Mood
    Aggressive
    Rolf, i got winrez and every rez file in ca is encrypted xD

  9. #8
    gonhop8's Avatar
    Join Date
    Aug 2008
    Gender
    male
    Posts
    33
    Reputation
    10
    Thanks
    10
    yeah this works, i was doin this before i got chams just cuz its really helpful even if ur not tryin to fix lag(like me), only downside is that it makes it damn ugly

  10. #9
    GOD's Avatar
    Join Date
    Jul 2008
    Gender
    male
    Location
    I am the God
    Posts
    11,084
    Reputation
    15
    Thanks
    1,516
    My Mood
    Amazed
    to reduce my lag i changed screen settings to 800x600 and 16 bit
    I am the God.

  11. #10
    xxthiefmasta's Avatar
    Join Date
    Aug 2008
    Gender
    male
    Posts
    48
    Reputation
    10
    Thanks
    4
    Reduced lag a lot :P. This helps, considering some PC's run on integrated chipset(very laggy).

  12. #11
    ap0stasy's Avatar
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    8
    Reputation
    10
    Thanks
    1
    I play on a laptop and I still never go below 50fps, maxed settings, 1440x900 res...

    You must have really sucky computers IMO

  13. #12
    Yashvir's Avatar
    Join Date
    Aug 2008
    Gender
    male
    Posts
    131
    Reputation
    10
    Thanks
    3
    All it did for me was start downloading them when i tried to run game lol... anyway around that?
    -

    -

  14. #13
    dranemk1995's Avatar
    Join Date
    Jul 2008
    Gender
    male
    Location
    In front of my pc
    Posts
    158
    Reputation
    10
    Thanks
    14
    the gay thing i sthat i was gonna upload this tutorial but u cutted me to the chase
    dammm u XD

  15. #14
    Yashvir's Avatar
    Join Date
    Aug 2008
    Gender
    male
    Posts
    131
    Reputation
    10
    Thanks
    3
    uhm, just read the edit. my bad homie
    -

    -

  16. #15
    elaia's Avatar
    Join Date
    Jul 2008
    Posts
    3
    Reputation
    10
    Thanks
    0
    just save a notepad file with the name of the file u r replacing and it wont download anything everytime u start ca....

    (just to make sure, dont forget to save it as .rez)

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. Google Search Tips
    By Flawless in forum Spammers Corner
    Replies: 4
    Last Post: 08-03-2010, 06:23 PM
  2. Game Lag Reducer?
    By chc18 in forum General
    Replies: 9
    Last Post: 10-09-2007, 10:14 PM
  3. Skateboarding Trick Tips
    By Mikoll in forum General
    Replies: 8
    Last Post: 12-08-2006, 10:48 PM
  4. [Tutorial] Memory Tips
    By njdavid in forum WarRock - International Hacks
    Replies: 6
    Last Post: 09-23-2006, 11:25 AM
  5. KoL Tips Please
    By JTLOBAMHSK in forum General
    Replies: 13
    Last Post: 06-15-2006, 09:17 PM

Tags for this Thread