Skip to content
MPGHThe Dark Arts
/
RegisterLog in
Forum
Community
What's NewLatest posts across the boardTrendingHottest threads right nowSubscribedThreads you follow
Discussion
GeneralIntroductionsEntertainmentDebate FortFlaming & Rage
Board
News & AnnouncementsMPGH TimesSuggestions & HelpGiveaways
More Sections
Art & Graphic DesignProgrammingHackingCryptocurrency
Hacks & Cheats
Games
ValorantCS2 / CS:GOCall of Duty / WarzoneFortniteApex LegendsEscape From Tarkov
+14 moreLeague of LegendsGTA VMinecraftRustROTMGBattlefieldTroveBattleOnCombat ArmsCrossFireBlackshotRuneScapeDayZDead by Daylight
Resources
Game Hacking TutorialsReverse EngineeringGeneral Game HackingAnti-CheatConsole Game Hacking
Tools
Game Hacking ToolsTrainers & CheatsHack/Release NewsNew
Submit a release →Share your cheat, tool, or config with the community.
AINEW
AI Tools
General & DiscussionPrompt EngineeringLLM JailbreaksHotAI Agents & AutomationLocal / Open Models
AI × Gaming
AI Aimbots & VisionML Anti-CheatGame Bots & Automation
Create
AI Coding / Vibe CodingAI Art & MediaAI Voice & TTS
The AI frontier →Where game hacking meets modern machine learning. Jump in.
Marketplace
Buy & Sell
SellingBuyingTradingUser Services
Trust & Safety
Middleman LoungeMarketplace TalkVouch Copy Profiles
Money
Cryptocurrency TalkCurrency ExchangeWork & Job Offers
Start selling →List accounts, services, and goods. Use the middleman to trade safe.
MPGH The Dark Arts

A community for offensive security research, reverse engineering, and AI.

Community

ForumMarketplaceSearch

Account

RegisterLog in

Legal

Privacy PolicyForum RulesHelp & FAQ
© 2026 MPGH · All rights reserved.Built by the community, for the community. For educational purposes onlyContent is shared for security research and education — we don't condone illegal use. You're responsible for complying with applicable laws. Use at your own risk.
Home › Forum › MultiPlayer Game Hacks & Cheats › Combat Arms Hacks & Cheats › Combat Arms Brazil Hacks › Combat Arms BR Hack Coding/Source Code › Combat Arms BR Coding Help › Pessoal, ajuda aqui ?

Pessoal, ajuda aqui ?

Posts 1–9 of 9 · Page 1 of 1
TH
TheMiddle
Pessoal, ajuda aqui ?
Eu estava compilando e deu isso ? Quero começar a testar a compilação...

1>------ Build started: Project: CA Base D3D Menu Selection, Configuration: Release Win32 ------
1>Compiling...
1>stdafx.cpp
1>c:\users\user\downloads\ca base d3d menu selection\ca base d3d menu selection\stdafx.h(13) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'd3dx9.h': No such file or directory
1>Build log was saved at "file://c:\Users\User\Downloads\CA Base D3D Menu Selection\CA Base D3D Menu Selection\Release\BuildLog.htm"
1>CA Base D3D Menu Selection - 1 error(s), 0 warning(s)
========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========

Parece que falta isso : file: 'd3dx9.h'
#1 · edited 15y ago · 15y ago
ChaosMagician
ChaosMagician
Pelo menos o erro você sabe o que é...

Seguinte como está faltando o d3dx9.h significa que você não tem o Microsoft SDK, ou ele não está configurado de acordo com o c++

Passo 1 - Você pode baixar o SDK no Baixaki ou na própria mpgh mesmo, mas como me falha a memória não lembro o tópico.

Passo 2 - Clique em project>project options> va em general>No Include vocÊ seleciona :

C:\Arquivos de Programas\Microsoft SDK\Include\

e em Lib você seleciona :

C:\Arquivos de Programas\Microsoft SDK\Lib\x86(ou x64 - depende do seu pc)

e tente compilar denovo
#2 · 15y ago
TH
TheMiddle
Quote Originally Posted by ChaosMagician View Post

Seguinte como está faltando o d3dx9.h significa que você não tem o Microsoft SDK, ou ele não está configurado de acordo com o c++

Passo 1 - Você pode baixar o SDK no Baixaki ou na própria mpgh mesmo, mas como me falha a memória não lembro o tópico.

Passo 2 - Clique em project>project options> va em general>No Include vocÊ seleciona :

e tente compilar denovo
Ok, vou baixar esse SDK de 500mb. Obrigado pela dica. Se eu consegui, creditos para tu.
#3 · 15y ago
Code64
Code64
olá TheMiddle nosso amigo ChaosMagician falou meio que passos errados de se fazer

Jeito certo:
Se estiver usando Visual C++ 2008 vá em
Tools > Options > Projects and Solutions > VC++ Directories
Se for 2010 vai em
Project > [nome_do_projeto] Properties... > Configuration Properties > VC++ Directories

Em Include Directories coloque a pasta Include do SDK que localiza-se na pasta de instalação, logo depois em Libary Directories Adcione a pasta x86 ou x64 que esta dentro da pasta Lib(eu recomendo o x86 que funciona tanto em SO's 32 e 64 bits)

depois disso so da ok e compilar
#4 · 15y ago
Mateuus.
Mateuus.
Quote Originally Posted by ChaosMagician View Post

e tente compilar denovo

Creditos ???
#5 · 15y ago
TH
TheMiddle
@Code64

Por isso que aqui não tinha Project Options. Obrigado.
#6 · 15y ago
andrinhole
andrinhole
as vezes , quando o SDK é instalado ele se auto-configura.
#7 · 15y ago
ChaosMagician
ChaosMagician
Nosso amigo @Code64 falou o jeito certo,não implementei pois estava com pressa de ir à escola mais espero que dê para entender.

@Mateuus. Créditos : Meu cérebro. Qualquer pessoa que conhece o compilador e sabe o que tem que fazer para compilar fará isso independente de você ter postado isso ou não.

E o cara nao vai por no hack dele : "Mateeus - por me ajudar na compilação" ele não é obrigado mesmo porque isso foi um erro básico que qualquer pessoa normal pode resolver.

Se não puder contribuir com o tópico simplismente não poste
#8 · 15y ago
Capevaldo
Capevaldo
Área errada.

/Moved.
#9 · 15y ago
Posts 1–9 of 9 · Page 1 of 1

Post a Reply

Tags for this Thread

None